The difficult path to move forward


I'm all stressed out !!!!! I consider today as a bad day for me and I'm all stressed out! Maybe I've woke up from the wrong side of the bed.. I don't know.. sigh..... Feel like screaming out loud.. AAAARRGGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waking up this morning it seems as normal as each day I 've been through. But the thought of a good sunny day clouded with a single call from my colleague.

"Emm.. , saya nak tanya la pasai research you ari tuh .. camana yer, dah lulus semua ke. tengah buat ke dah siap."

"Oooo research tu, tengah on going, tengah buat tapi consent sumer dah lulus dah, satu tuh tinggal analise data satu agi tuh next month collect patient samples. Naper Dr?

"Takder ari tuh saya pegi meeting 4P pastuh diorang mcam blur jer, saya pun saja laa tanya."

"Susahnyer, saya cuma nak daftar jer geran semua pun dah ada. Takkan tuh pun susah"

"Takder lah tak susah.."

End of conversation!

But deep inside me I just can't let it go. I need to know more details regarding what is he talking about. What is the problem and why is it so difficult for me to get through just the matter of registering my research. Still trying to think possitive I called up 4P, the department incharge.

"Hello Liza 4P yer.. Saya nak tanya pasal projek saya yang saya nak daftarkan ari tu, ada apa apa masalah ke?"

"Hmm.. pasal projek tu kiter dah masukkan dalam meeting untuk proses akuan sahaja, tapi Datuk TNC tetiba suruh semua lecturer yang mohon nih untuk tuliskan dalam format FRGS la pulak, dia kata nak biasakan lecturer."

"Tapi saya bukan nak mintak geran FRGS lagipun ari tuh tak bagitau mender nih."

"Tulaaa tuh tetiba masa meeting tu dia baru cakap, takpa kitorang cuba mintak yang kali nih dilepaskan tengok macammana. Kalau kena isi pun kita akan masukkan dalam mesyuarat khas untuk cepatkan proses."

"Laaa.. kenapa macam ni pulak, saya kecewa laa keadaan macam ni, saya masuk dengan ada research sekali dan saya diberitahu proses untuk confirmation pun bergantung kepada research, tapi bila saya ada research dan dapat geran luar pihak uni macam tak sokong pulak. Camana leh jadik camtuh."

"Takpa laa nanti kiter cuba sort out tengok macammana ye, mender nih tak confirm agi."

"Ok apa apa bgtau saya, tenkiu.."

End of a frustrating conversation!

Can you imagine how this world work! Why do we have to make things complicated... when there's easier root to follow? Why are we trying to burden people with unnecessery things when there are other main concerns. Why are we closing our eyes to the benefits brought just to satisfy unnecessary intentions! Why do Malays aren't helping Malays when other races are trying their best to push their own race to the front.


You conclude yourself!

my day is as gloomy as the night

0 comments: